Pred tým, ako sa pustíme do samotnej problematiky ako predať nehnuteľnosť rýchlo a efektívne, povedzme si niečo o tom, ako funguje rozhodovací proces.
Vedeli ste, že žiadne rozhodnutie nie je možné vykonať bez emocionálneho vplyvu, pričom až 70-80% rozhodnutí je vytvorených nevedome?
Je to tak, emócie sú kľúčovým faktorom pri uskutočnení finálneho rozhodnutia. Vieme si logicky odôvodniť, prečo potrebujeme nové bývanie. Dokážeme aj celkom jednoducho zoradiť priority, podľa ktorých ho budeme hľadať – určitá cenová hladina, počet izieb, pokojná lokalita, atď. Keď však prídeme pred finálne rozhodnutie, podvedome uprednostníme to, pri čom máme jednoducho ten “správny pocit”.
Urobte prvý dojem dvakrát pomocou rozšírenej reality
Ak berieme do úvahy nákupnú cestu (nielen) slovenských záujemcov o nehnuteľnosti vieme, že začína vždy online. Buď je to prostredníctvom odporúčania známeho, ktorý prepošle link na ponuku alebo zamieri priamo na overené a spoľahlivé portály. Často krát prvé, ako samotné vlastnosti nehnuteľnosti, pozeráme na fotografie.
Nastajlované a upravené fotografie sú síce pekné a skutočne dokážu splniť svoj účel. No čo keby sme vám povedali, že prvý dojem nemusí byť len jednorazová záležitosť? Je to ako keď sa na niečo tešíte, dlho to vizualizujete a predstavujete si ako sa budete cítiť až to vytúžené naozaj príde. Rovnako je to aj s 3D prehliadkou – je to takmer hmatateľná predstava, ktorá na rozdiel od snívania doslovne odzrkadľuje skutočnosť. Len bez fyzickej prítomnosti.
3D prehliadka prenáša emóciu a zvyšuje šance na úspešný predaj
Virtuálne prehliadky k dnešnému dňu sprístupnili takmer všetky portály s nehnuteľnosťami na Slovensku. Niet sa čomu čudovať, keď aktuálna situácia veľmi nepraje osobným stykom a fyzickým obhliadkam. Nespochybniteľná výhoda 3D prehliadok je v psychologickej reakcii – ponúkajú totiž takmer hmatateľnú zmyslovú skúsenosť, ktorá je prvotným impulzom pre vytvorenie konečného rozhodnutia. Vďaka kvalitným záberom a “prechádzke” po byte dokážeme rozprúdiť predstavivosť a vyvolať zvedavosť – aké by to bolo sedieť na tej terase? Je naozaj kuchyňa tak priestranná?
K najpoužívanejším patrí napríklad feelestate, vieweet, no nám sa najviac osvedčil Matterport. Digitálne duplikáty nehnuteľností v ňom obsahujú schému pôdorysu bytu, video tour a aj plávajúce check pointy, ktoré umožňujú jednoduchšiu orientáciu v 3D prehliadke a vysokú kvalitu jednotlivých záberov aj pri tlačených snímkoch.
3D prehliadky sú nielen vizuálne atraktívne ale dokážu aj v značnej miere prispieť k rýchlejšiemu predaju či prenájmu. Ak nedisponujete kvalitnou 360 kamerou no chceli by ste to vyskúšať, napíšte. Nafotíme vám vašu nehnuteľnosť a dozrieme aj na celý proces predaja či prenájmu.
Milovať nehnuteľnosť? Stačí na to 8 sekúnd
Ľudská pozornosť je vrtkavá záležitosť. Vyberá si, na čo sa zameria a trvá naozaj krátko, kým sa vytvorí názor. Tak, ako to funguje pri prezentáciách, reklamách, tak aj pri výbere nehnuteľnosti je zo všetkého najdôležitejší prvý dojem, ktorý odštartuje veľmi komplexný rozhodujúci proces. Jeho dôležitou, ak nie kľúčovou súčasťou nie je ani tak dokonalá dispozícia či ideálna lokalita, ale úplne jednoduchý “dobrý pocit”.