Hore
Dobré témy

Realitný development a rozšírená realita: Nadštandardná skúsenosť s budúcim projektom

Vďaka virtuálnej realite a online toolom sme prišli na to, ako plynule pracovať a ďalej vytvárať hodnoty. Zo dňa na deň sme vymenili zasadačku za online meeting v MS Teams, presunuli všetky dáta na Share point a pomocou virtuálnej reality realizujeme online prehliadky nových projektov či bytov v ponuke. Čo môže najprv znieť ako zhrnutie pár krokov je kľúčom k tomu ako vyhrať nad krízou.

Na internete môžete nájsť množstvo prognóz vývoja realitného trhu, úvah odborníkov o tom, ako sa situácia ohľadom COVID-19 podpíše na ekonomike a podnikových stratégiách. Ich užitočnosť však spočíva v pomenovaní existujúcich faktov. Sekundárnou úlohou je inšpirovať nás k ďalším krokom. Hoci kríza spôsobila spomalenie takmer všetkého, dôležitejšie ako inokedy je neprestať tvoriť aj v tejto negatívnej situácii nájsť svoju výhodu. Tou našou je online priestor a technológie.

Lepšia vizualizačná predstavivosť a pútavejšie návrhy

Rovnako ako v propagačnom prostredí aj v architektúre je mimoriadne dôležitá vizuálna stimulácia. Atraktívne vizuály s grafickými prvkami vo vysokom rozlíšení musia čo najlepšie odprezentovať architektonický koncept. Vizualizačné schopnosti sú preto medzi architektmi vysoko cenené, avšak rovnako ako všetky ostatné zručnosti si vyžadujú čas, úsilie a predovšetkým rozvoj. Virtuálna a rozšírená realita nepatrí dnes už len do sveta hier, zážitok z „cestovania v čase a v priestore“ môžeme veľmi šikovne využiť aj pri projekcii. Už pri samotnom procese vývoja môžeme nahliadnuť do jadra návrhu, zhmotniť to, čo je na papieri a upravovať aj tie najmenšie detaily.

Sprostredkujte nadštandardnú skúsenosť budúcim investorom

Nezáleží na tom, či navrhujeme 15 poschodovú budovu ale menší rezidenčný objekt, presvedčiť potenciálnych investorov si vyžaduje veľa úsilia. Práve fakt, že sa jedná o investíciu do niečoho, čo existuje zatiaľ len na papieri, je (nielen) z ich pohľadu pomerne rizikový. Našou úlohou je preto zodpovedať ich podvedomé otázky – skutočne projekt naplní očakávania? Sprostredkuje to čo potrebujú? Ako sa budú cítiť, až prvýkrát vojdú do objektu?

Virtuálna realita je naozaj výstižným spôsobom ako na tieto otázky odpovedať a zároveň nás všetkých na chvíľu presunúť do iného sveta len pomocou okuliarov. Nadštandardná skúsenosť umožňuje vytvoriť interakciu s miestom, ktoré zatiaľ fyzicky neexistuje, a zároveň nadviazať aj dôležité emocionálne prepojenie. Súčasná situácia síce zatiaľ nedovoľuje vyskúšať si prechádzku budúcnosťou, zatiaľ teda postačí aj slabší odvar. Za predpokladu, že prezentujete projekt pred kľúčovými osobami, skúste napríklad prostredníctvom MS Teams usporiadať online meeting a jednoducho zdieľať obrazovku. Takto budú môcť sledovať vaše kroky vo foyery novej office budovy, vidieť vašimi očami.

Aké výhody prináša rozšírená realita pre realitný development?

Slovo development, predovšetkým v súvislosti s realitami a budovaním mesta, nesie so sebou množstvo predsudkov. Našou úlohou je tieto negatívne asociácie prekonávať a snažiť sa s čo najväčšou transparentnosťou prezentovať verejnosti čo naozaj znamená realitný development. Klasické spôsoby budovania pozitívneho povedomia však už nestačia. Pomocnú ruku ako sa odlíšiť a zároveň odprezentovať skutočnú podstatu developera podáva rozšírená realita, a to na viacerých frontoch:

Jednoduchšie porozumenie činnosti developera

Vizualizácie doplnené o rozšírenú realitu fungujú oveľa lepšie ako fotografie, textový opis či dokonca videá. Dôvod je jednoduchý – uľahčujú nášmu mozgu proces skladania vlastného obrazu skutočnosti tým, že mu poskytnú hotový pohľad. Toto je nápomocné najmä ak sa púšťate do projektovania veľkého objektu, ako je napríklad dominantná 15 poschodová budova. V 3D prevedení zasadená do reálneho okolia je pre klienta prijateľnejšia, pretože vidí priame súvislosti a skutočnú mierku.

Vzbudzuje záujem a zapája do procesu tvorby

Virtuálna a rozšírená realita poskytujú pre laika nenahraditeľný a pritom tak jednoduchý psychologický benefit. Pohľad cez špeciálne okuliare je v istej miere skutočne fascinujúci. Táto schopnosť priviesť človeka do úžasu je jedným z najsilnejších psychologicko-marketingových apelov, ktorý zapája ľudí do procesu tvorby a vzbudzuje v nich záujem vidieť viac. Šikovný spôsob ako premeniť diváka na reálneho zákazníka.

Nové príležitosti pre atraktívnejší marketing

Technológie hýbu svetom, samozrejme to už dávno vieme a pociťujeme to aj v súkromnom živote. Je prirodzené, že ľudí fascinuje všetko nové a zábavné. Tento záujem o „sci-fi“ veci môžeme využiť k vlastnému profitu. Stačí premýšľať odvážne a implementovať inovatívne nástroje pre prezentáciu toho, čo robíme. Napríklad využiť geo-tagy pre lokalizovanie objektov rozšírená realita v printových katalógoch alebo interaktívne plávajúce CTA buttony na prezentačných webových stránkach projektov. A o možnostiach reklamy v online priestore asi ani hovoriť nemusíme.

Čo to znamená presťahovať realitný development do online priestoru? Počkať a trpezlivo pracovať. Ukázať sa a zároveň zostať doma. S online technológiami je naozaj možné udržať plynulý flow a možno v niektorých prípadoch sprostredkovať ešte väčšiu pridanú hodnotu ako za normálnych okolností. Otázne je len to, ako rýchlo dokážete adaptovať zaužívané procesy novým podmienkam a ako veľmi kreatívne ste ochotní premýšľať. Kľúčové je však neprestať tvoriť a ukázať svetu, že ste aktívni aj napriek akejkoľvek situácii. Možno práve z tohto stavu vznikne niekoľko zaujímavých príležitostí.

Čo vy na to? Máte skúsenosť s virtuálnou realitou, alebo tipy, ako túto sci-fi skúsenosť ešte vylepšiť, napíšte nám.